Winkelwagen

 

Je hebt de meest fantastische foto’s gemaakt. En nu?

Misschien lever je deze af op een USB stick, of verkoop je losse afdrukken. Maar hoe kun je
overige producten verkopen op een manier die bij jou past en waar jij je goed bij voelt?

 

 

 

Upselling Tips

 

  • Luister naar je klant. Dit begint al tijdens je fotosessie:
    Kom er tijdens het gesprek achter wat het doel van de foto is.
  • Persoonlijk contact. Blijf altijd in contact met je klant. Zoek een manier die bij je past en waar je je goed bij voelt; Mail, bel of ga samen aan tafel zitten,  koffie of een goed glas wijn en laat je producten zien. De mogelijkheden, luister naar de wensen en speel hierop in. Zoek die behoefte.
  • Speel in op de behoefte. Wat heb je opgevangen tijdens het gesprek?
    Gaat het om een familiefoto als cadeau voor oma?
    Willen ze misschien ook ouderalbums? Of een mini album voor de ceremoniemeester? Behalve eventuele digitale foto’s wil je klant ook vast ook iets tastbaars, een afdruk of  een album.
    Maak kenbaar dat je dit prima voor ze kunt verzorgen.
  • Heb je producten op orde. Dit kan ook als je werkt op locatie. Ga je richting een newborn shoot? Neem een album mee om verschillende voorbeelden te laten zien voor je newborn fotografie. Je kunt ze de verschillende poses showen maar indirect bekijken ze ook het prachtige album wat je kunt verzorgen. Show je klant de kwaliteit: zien is overtuigen. Leg er een nano mini album bij, dit is een leuk cadeautje
    voor de opa’s en oma’s en qua prijs makkelijk te verkopen.
  • Zorg dat wat je verkoopt, je zelf ook echt heel mooi vindt!
    Niets is zo fijn dat iemand oprecht enthousiast is over hetgeen ze verkopen.
    Het is dan ook geen verkooppraatje meer, maar je laat iets zien
    wat je gewoonweg zelf heel mooi vindt!
  • Maak een flyer, deze kun je versturen voor je foto reportage.
    Hierin kun je niet alleen tips geven over de reportage die je gaat maken,
    maar je kunt hier ook mooie foto’s in verwerken als inspiratie voor
    je klanten. Samen met een aantal foto’s van albums of overige producten maakt dit je flyer compleet.
    Je kunt hier direct je verkoopprijzen voor je producten al vermelden
    zodat je klanten al enig idee hebben wat ze eventueel uiteindelijk kwijt kunnen zijn qua kosten. Ik ben ervan overtuigd dat je klanten eerder een product zullen afnemen omdat ze het al vaker hebben bekeken
    of zelfs al besloten hebben wat ze willen kopen nog voordat je de reportage maakt.
  • Maak hebberig want zien is kopen.
    Wat je niet laat zien is lastig(er) verkopen. Je klanten kunnen niet weten wat je aan prachtige producten kunt leveren. Visueel maken is lastig dus zorg dat je hetgeen kunt laten zien wat je verkopen wilt.
  • Be yourself
    Blijf (bij) jezelf!

Wil je eens sparren of heb je nog vragen naar aanleiding van de bovenstaande tips? Bel me gerust!

 

 

Nano is een digitaal mini album. Onze levertijd voor deze boekjes is slechts 2 weken en de verzendkosten zijn voor een mini album ook aangepast. Vergeet vooral je logo niet op de achterzijde te laten plaatsen.

Fine art prints zijn fantastisch om als een poster te kunnen verkopen. Je kunt ‘m zelf nog inlijsten door je winstmarge te vergroten.

Anna kun je op voorraad hebben en snel leveren! Vergeet ook vooral niet je eigen logo op de achterzijde te laten zetten! Na de fotosessie plak je je foto’s er zo in.

Laat een reactie achter